Pizza på Vezzo

Igår träffade jag tjejerna från klassen igen efter x antal veckor och det var superkul att höra hur alla haft det och när de sticker till universiteten osv osv. Ibland kan jag nästan också känna att jag vill till universitetet nu till hösten när alla snackar om när de flyttar till Göteborg och Uppsala och Luleå och allt för att studera, och jag tänker att de säkert kommer ha hur kul som helst med att lära känna en ny stad och träffa nytt folk och uppleva nya saker och allt sånt. Men det är vid sådana tillfällen jag ruskar till mig själv och tänker "du ska ju förfanken flytta till London!".
   I alla fall sågs vi på Vezzo för att äta middag, jag valde en pizza med tomater, spenat, basilika och mozarella och den var asgod. 
 
Jag måste skaffa en bra kamera.
 
Sen drog vi hem till mig och åt hallon- och vitchokladmousse till efterrätt och snackade om allt möjligt tills mitt i natten då de som skulle cykla hem kände att det var dax att börja röra på sig. 
Recepten finns här och här
(edit: min vitchokladmousse skar sig = varför det ser ut som att jag pressat ner en skopa med risgrynsgröt på hallonmoussen. Men gott var det ändå.)
 
Idag började jag sortera ut garderoben om vad jag ska ha med mig till London innan jag for på jobbet. Fanns ganska många plagg jag kunde säga "nej" till rakt av. Har länge behövt en utrensning av garderoben. Nu har jag varit hemma några timmar, men som normalt folk går jag inte och lägger mig i hyfsat bra tid. Nej, jag ställer mig i köket och bakar lite, såhär sent utåt kvällen. Jag vet inte riktigt vad det är med mig, men att baka när alla andra sover är förhimla härligt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback