And the bells were ringing out for christmas day.

Julen, något som London peppat för i över två månader, är nu förbi. Och jag har haft det bra, även fast jag jobbat mycket under tiden. Jag började julhelgen den 23:e med att jobba 11,5 timmar istället för 5 som det stod på schemat, och sen följdes det av jobb både på julaftonskvällen, juldagen och annandagen. Men att jobba på julafton gjorde inget för den dagen är liksom inget speciellt här, och att jobba juldagen var egentligen bara kul. Innan vi började så fick vi god lunch på jobbet och alla var så glada över att det var jul. Jag och Elina jobbade i baren hela dagen vilket gick bra och det var inte så stressigt som jag trott det skulle vara. Efter stängning tog vi ett glas bubbelvin eller två med chefen och två kollegor för att fira julen och det var så himla härlig stämning, innan vi gick hem för att fira julafton med Sofie. 

Julaftonsmorgon med julgrötsfrukost föjld av mjukpepparkaksbakning följt av strosning på stan innan jag började jobbet.

ll
Juldagen; jag och Elina kommer hem till framdukat julbord. <3 på våra fairylights förresten. 


Jag och Elina hade med oss crackers (smällkarameller) från jobbet, så jag och Sofie fick varsin papperskrona då Elina gav sin till Sofie för hennes cracker var tom. 


Hugger in på julbordet bestående av potatis, quornbitar, ägghalvor, rödbetssallad, chips, pepparkakscheesecake, godis i mängder och julmust. Vi mådde illa av all mat, precis som man ska på julafton. 
 
Jag hämtar julklappspåsen från hyllan. Har varit snäll i år för hade en hög med presenter som ni får se sen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback