Pepparkaksbak

Igårkväll efter jobbet tog jag mig till Svenska Kyrkans Ung i London-träff för att baka pepparkakor med en massa andra svenska ungdomar. Det var jätttekul och det var ganska mycket folk som droppade in utefter kvällen. Vi hade en tävling om att baka nåt juligt, så jag och tre tjejer teamade och gjorde en vacker bild av tjuren Ferdinand under korkeken som tyvärr inte gav oss någon vinst. Sedan fortsatte vi baka pepparkakshjärtan och stjärnor och sånt samtidigt som vi åt hur mycket pepparkaksdeg som helst för pepparkaksdeg är så himla gott. När träffen var slut begav sig hälften av oss ut på puben där vi fortsatte hänga tills klockan var mot tolv och puben stängde. 
Vår fina Ferdinand under korkeken, många pepparkakssugna ungdomar, en plåt ogräddade pepparkakor och så två av de tre supertrevliga tjejerna från skåne jag bakade med men inte minns namnen på. Hon till vänster var au-pair medan hon till höger och hon som tog bilden hade flyttat hit och sökt jobb precis som oss. Det var kul att höra hur andra har det här i London.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback