Rebecca

I veckan har Rebecca varit här på besök och vi har haft jättekul här. I tisdags jobbade jag så hon fick strosa på stan själv men på kvällen lagade vi go'middag med Sofie och sen var jag ledig resten av tiden hon var här. Onsdagen började vi med att steka pannkakor till frukost innan vi gav oss ut på en turistpromenad omfattande Hyde Park, Buckingham Palace, Big Ben, Trafalgar Square, Picadelly Circus, Covent Garden och Soho. Vi gick till Chinatown och åt japansk mat och jag åt en liten bläckfisk, eww. Torsdagen inleddes med te och scones innan takhäng och besök på Tate Modern. Konst som ändå var ganska intressant och så en fikapaus för att fika är gott. På kvällen gick vi hem och lagade plockmat och troligen en av de godaste middagarna vi ätit här i London bestående av fetaost- och melonsallad, quesadillas med olika fyllningar, bröd med vitlöksdip, oliver, ugnspotatis, mangosalsa och exotiska frukter med brieost. Vi åt hela kvällen tills mitt i natten då det var dags för Rebecca att ta morgonens första expresståg från Victoria Station till Gatwick och flyga hem. Rebecca har skickat en massa fina bilder från dessa dagar men de kommer i nästa inlägg, så tills vidare får matbilderna jag hade på min telefon duga.
Onsdag: Pannkaksfrukost.

Minibläckfisken och så fetaste högen med nudlar till middag.

Torsdag: Morotskaka på Tate Modern och så gick vi förbi ett jättefint gult hus.

Och så bästa middagen nånsin typ. Så himla gott. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback