Strawberry blonde

Det har mest regnat här hela veckan = inte så kul att gå ut och hitta på saker. Det är sånt som leder till sånahär ryck att förnya oss lite, ut med det gamla och in med det nya. Eftersom vi redan klippt oss fint så kände jag att jag skulle vilja blondera om mig, eftersom allt mitt ljusa slingade hår försvann och jag bara hade kvar mitt mörkbloda hår. Och jag som trivs i riktigt sommarblont hår tänkte att "ah men då blonderar vi allt då", så sagt och gjort gick vi och köpte hårfärg och tänkte "det går nog lätt att göra själv". Lätt var det, men istället för ljusblond blev jag lätt rödblond. När jag tog av handduken och såg att "herregud är det rött???" visste jag inte vad jag skule tycka, för jag hade precis kommit fram till att jag inte ville bli rödhårig. Men som tur är visade det sig inte vara så rött som jag trodde dagen efter i dagsljus och då håret var torrt. Det var bara ljusare och någon ton rödare än vanligt. Det funkar ändå, så jag kommer nog behålla det ett tag nu när jag vant mig. Kul att testa nåt nytt liksom, innan jag fixar det till blont igen som jag vill vara. 
Blond tjej jämfört med mitt lätt jordgubbsblonda jag och mitt mörkblonda jag. Måste nog ta en bättre bild nån dag i dagsljus så ni kan se på riktigt hur det ser ut, men det måste sluta regna först. 

Annars har det inte hänt så mycket i veckan, förutom regn somsagt. Vi diskade ur en fin Fantaflaska som blev en ljusstake och så har Elina kommit på bästa sättet att få mig dricka vatten (jag har varit extremt dålig på det. Inte bra, jag vet). Lösningen - sugrör i flaska. Allt blir så mycket bättre med sugrör .

Och så nämndes lilla Ume i TimeOut! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback