Ett äkta födelsedagskalas

Lunch på Costas med Maria som var länge sedan sist och jag har börjat tycka om Ceasarsallad igen efter att ha förätit mig på det hela våren i London när jag jobbade. Fredag jobbade jag bara till tio så jag bytte om, köpte godaste Ginger Grousen och gick en trappa upp där Heidi hade födelsedagsfest men alla var redan rätt kalasiga så jag fastnade hos Jonas i  baren då vi var nyktra båda två och tillsammans skrattade åt det söta folket som kramades och sjöng innan han började stänga och jag cyklade hem. 

Lördag var det födelsedagskalas hos Hanna som fyllt 21! Och det var på riktigt ett födelsedagskalas, en nostalgitripp tillbaka 10 år i tiden med ballonger och serpentiner och sugrör, marängswiss till dessert och quiztävling där man sätter minnet på prov och får höra PlayStation1:ans startljud igen, första gången på år och dar. Jag och Anna hade plockat ihop en liten matpåse med oss till Hanna, med Kullamust två olika ostar, digestive, fikonmarmelad, vindruvor, noblesse och skittles. Att ge bort mat är kul. 


Inget kalas utan fiskedamm och skattjakt heller. Sjukt satsad skattjakt dessutom, med minst 80 lappar gömda i huset. Sofie och Tora peppade som fasen på att leta rätt på alla. 


Och se, den 6:e oktober händer det!! Tallest Man On Earth kommer till Umeå och spelar på Idun, jag dör. Hämtade ut mina bokade biljetter idag och är så galet peppad. Nu: sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback