Pappa 60 år!

En lördag för två veckor sedan körde jag ner mig och pappa till Skuleberget där vi mötte upp mina syskon för att fira pappas 60årsdag i efterskott med en heldag tillsammans. Planen var att klättra i berget, men det konstanta regnandet hela veckan innan hade gjort så att bergsväggen var för blöt och tråkigt nog oklättringsbar. Istället fick vi gå den branta vägen uppför berget, men det var roligt det med - vacker skog och små vattenfall som man kunde svalka sig i när det blev för varmt. 


Stannade till för vattenpaus vid Rövargrottan och njöt av utsikten som var helt fantastisk. Klättrade upp på en liten klippavsats och satte oss och pappa tog sig bra upp han med trots syrrans oro men äh inte är det väl 70 han fyller. Så tog han även sin första selfie som speglar honom bra tycker jag. 

 
Drygt en timme från start var vi uppe på toppen! Lunchpaus med kyckling för 17 personer och Marlénes jättegoda hemgjorda potatissallad. Så himla mysig utflykt. Och efteråt tog vi linbanan ner till foten av berget igen. Kändes som att vara i Tärnaby och åka sittliften utan skidor och snö. 


Efter utlykten körde vi hem till Marléne där vi satte igång med luftpistolstävling och vi insåg efter ett tag att fasen kulorna studsar och snärtar till oss på typ magen så då klädde vi oss coola i goggles för att skydda ögonen. Resterande tävlingar som jag tror vi skulle ha rann ut i sanden då vi åt grillbuffé med lamm, kyckling och hare (som var sååååå gott) och sedan började bada badtunna som var jähähättevarmt. Svalkande pauser på badtunnekanten då och då och innan badet skulle Marléne bara steka en duk vilket blev kvällens skämt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback