Midsommar i Myrbäck genom Rebeccas kameralins.

Årets midsommar med Maria, Rebecca och Peter i Peters stuga är helt klart den bästa midsommaren i mitt liv so far. Så jäkla fin dag att jag kan inget annat än bli glad i själen vid bara tanken. Vi landar hos Peter vid ett, packar upp all mat vi handlat några dagar innan på med stafettsystem, blandar Sangria med jordgubbar, nektariner och rosé och hälsar på folket som droppar in en efter en. Någon har med sig en fluffig liten hund som gör dagen ännu bättre för hundar är fina glädjespridare och vi flätar kransar av maskrosor som är vackert gula för ingen midsommar utan blommor i håret. Vi spelar golf och efter åtta markslag och en bortslagen grästuva slår jag tredje längsta bollen över sjön och blir sådär lagom stolt över mig själv och sedan vankas lagtävlingar i form av krocket, boule och kubb där det blir lika mellan mitt och Rebeccas lag. Middagen är grillat med midsommarbuffé av kalla tillbehör  och vi sjunger snapsvisor och snapsar OP och Hallandsfläder som faktiskt inte alls smakar fläder utan mer bara jätteäckligt så nu vet vi. Vissa tar sig till sjön för att sola i kvällssolen och ro i båten efter maten men jag ska visa en låt för en kille som försvann in i stugan bredvid så några av oss går över gården och hamnar på fest hos grannarna där vi hittar igen honom och hakar på dansandet till gamla godingar och det är så konstigt men vi skrattar så mycket. Tillbaka i stugan är det tårta på gång innan bastun tänds och vi nattbadar i sjön och det är kallt men inte så kallt att vi fryser sönder för vi kan dyka i utan tvekan och faktiskt njuta i någon millisekund innan sprint upp till bastun igen. Upprepar detta cirkus 20 gånger innan vi är nöjda och avslutar natten med en "må bäste kvinna vinna"-duell i kubb mellan mig och Rebecca för att avgöra tävligarna från tidigare under dagen. Det blir på pinnen oavgjort ironiskt nog. Alltså åh, bästa midsommaren! 

Kommentarer
Sarah säger:

Kul att få se midsommar bilder :)

Svar: Ja, midsommarbilder är det finaste!
Emelie Ångström

2015-07-09 | 02:31:09
Bloggadress: http://CheerSarah.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback