Amarone och Moscato D'Asti, vem tycker inte om det??

Fredag och jag kutar från jobbet tio minuter tidigare för att hinna med på vinprovning med Umevin. En och en halv timme med fyra ostar och sju olika viner och det är jätteintressant att lyssna och lukta och smaka och fråga frågor, så himla nöjd att jag fick följa med. Tar mig tilbaka till jobbet efteråt för att möta upp Rebecca och Maria och faktiskt själva vara gäster och äta mat! Känns sjukt skumt att se kollegorna jobba, komma och ta beställning samt servera ens mat. Äter Lax Wellington - lax som med spenat och svampduxielle bakats in med smördeg - med ett glas Trapiche Chardonnay. Inte dålig början på fredagkvällen. 


Måste självklart föreviga händelsen. Alltid trevligt med bilder på sig själva, så är det. 


Tar sedan en runda runt nästan hela staden. Rex har smygpremiär för TisdagsRex (på en fredag, ja) och kön ringlar sig lång runt hela Terassen då vi kommer dit, inser att detta kommer ta tid och går därifrån. Cyklar till Båten och hoppar kön in som också är jättelång men vakten är schysst, letar folk och råka förstöra någons dejt tror vi fast det var inte meningen. Båten är mysig men inga kändisar så vi drar till Allstar istället. Köper varsin Angel som är bästa drinken (av de två jag druckit på Allstar) och stöter på lillebror till en på mitt jobb som jag dessutom serverade häromveckan. Hänger där till typish halv två då Maria och Rebecca åker hem och jag möter upp några andra på Guitars och får skåla bubbel med en flaska för att det inte finns några glas. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback