Att cykla är livet. Nu vet ni.

Personalfest med frukost, två timmar på fortet och sen massa tävlingar och lekar som hela havet stormar och charader innan middag och sen båten är bästa personalfesten någonsin och jag är stolt medarrangör men har inga bilder förutom en selfie som visar att jag är i lag rosa och istället för att knyta bandet runt pannan eller biceps som en krigare knöt jag en rosett runt halsen och såg ut som en katt för katter är väl trevliga. 


Tisdagkväll och tjejmiddag med Rebecca, Anna och Maria i Rebeccas nya lägenhet! Äntligen har hon flyttat in till stan på cykelavstånd istället för några mil utanför. Livet kommer bli så mycket lättare nu ~
Lagade laxpasta med spenat- och fetaost till middag  och trängdes lite i det lilla köket. 


Åt sedan jordgubbar och vattenmelon i massor och det kändes somrigt fastän det spöregnade utomhus. Rebecca myttade ihop en sås på créme fraiche, kvarg, vanilj och mynta att doppa jordgubbarna i. MMM. 


Söndag den 31:a maj (alltså herregud maj är redan över!!), aka Mors Dag for vi till mormor för att gå ut och äta på restaurang. Hade på mig min nya klänning som är fin fast suddig bild, åt pepparstek till middag och morsdagstårta till efterrätt från Nisses Kondis hos mormor. Första gången jag ätit upp marsipanen på princesstårta för otroligt nog var den helt okej ätbar. Nisse är duktig han. 


Fick en bild som Rebecca hittat igen skickad til mig någon gång mitt i veckan. Där sitter vi och käkar godis i soffan för kanske tio år sen. Känns helt sjukt egentligen, tänk vad tiden går fort. Och att vi forfarande håller ihop efter alla år. Tog även en bild på Nesibes otroligt vackra cappucino hon sålde till en gammal tant.


Och nu har det börjat hända saker i lägenheten!! Har packat ihop hela läggan på ena halvan av vardagsrummet, med köket i lådor och skafferiet i soffan. Gamla köksinredningen är utriven och garderoben utslagen och nu väntar jag bara på att bygget ska bli klart så jag får flytta in igen på nytt i ett fräscht och beboeligt kök. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback