Och nu cyklar jag på Umeås gator igen.

Veckan började med eftermiddagsfika till frukost med Simon och jag bjussade på alla mina bakverk jag knådat ihop. Gick sedan till jobbet och när jag kom hem såg jag att jag glömt släcka lavalampan så det lyste sådär lite halvporrigt rött ur mitt fönster när man gick förbi nere ute på gatan. Finaste lampan nevertheless!


Onsdagsjobb och efter en historia av att vår Hov-telefons laddare blivit stulen flera gånger om och att telefonen laddats ur pga det hade Kim nu kommit på den briljanta lösningen att skruva fast den i uttaget. Nya delen av Utopia hade smygpremiär under kvällen och lyste fint och efter jobbet vankades våfflor för det var ju ändå våffeldagen och den kan man ju bara inte missa. Inte för att de blev vackra men det var gott ändå. 


Torsdag lunchade jag med mamma innan jobbet och fredag blev spontanhäng med Marcus och hans kompis Ludvig och vi argumenterade hejvilt över vilket stad av Piteå och Umeå som är bäst. Fredag och lördag är Umeå Open och vi i baren på kvällen turas om med att sitta uppe i den nästan alltid helt tomma VIP-baren och tråka sönderrrrrr. Hade dock de finaste kunderna Sofia och Oskar som jag tror de hette, två studenter som köpte varsin öl och sen stod och pratade med mig i över en timme! Höjdpunkten på kvällen och blev lika glad när de kom tillbaka kvällen efteråt och utbytte några ord om vad de lyssnat på och sånt. Nästan tråkigt när de sa "hejdå, nu går vi" där när vi stängde på lördagsnatten. 
   Stannade och åt macka med kollegorna innan jag gick hem där jag möttes av iller! Thomas som flyttat i helgen hade behövt en illervakt till Leia vilket blev jag. Inte för att hon behövt mycket vaktande då hon mest legat och sovit hela dagarna men ja, det underlättade flytten tänker jag mig. Söndagkväll kom Simon förbi och vi utvecklade våra matlagningskunskaper ytterligare med att knåpa ihop godaste pajen och jag skojar inte - så sjukt underbar paj, fylld med mozzarella, skinka, spenat och soltorkade tomater. Fem av fem vinflaskor!


Vaknade idag tok-förkyld, snuvig och med ont i halsen, så valde att stanna hemma från jobbet för att tilfriskna. Har pimplat många koppar hett citron-och honungsvatten med ingefära och försökt att se lite serier för att döda tid; såg fyra avsnitt men alltså nej jag kan inte se film eller serier längre, jag bli alldeles för rastlös. Året i London utan allt vad TV och film hette har förstört mig. Bakade istället lite skorpor för skorpor äger. 

Kommentarer
ɑ n n i k ɑ säger:

Gott!

2015-03-31 | 09:30:58
Bloggadress: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback