Socker.

Söndagen ledig efter helgens jobb då jag fick stå i bar och tiden flög för det var så roligt. Selfie hemma för ljuset är fint och bestämmer mig sen för att ta bussen ut till mormor och hälsa på då det var länge sedan jag var där och Molly blir hysteriskt glad som alltid och springer runt som en tok, min fagra lilla dam. 


Försöker ta selfie med hysteriknytet men ger upp och blir attackerad på golvet. Fikar gofika som alltid hos mormor och tar sen bussen hem till sju för att ligga på golvet ett tag invirad i leopardfilten innan överraskande spontanhäng med en jag inte hört av på evigheter. 

Även ledig idag och alltså jisses vad produktiv jag varit!. Startade med breakfast toast och kolla, ser ni den fina assietten <3 Swedish Grace från Rörstrand. Så fin. Fortsatte med liten prommis för att handla mat, gick hem och började sedan baka tre olika sorters kakor. Först mammas apelsinchokladrutor med vit choklad som jag craveat nu i några veckor. Sen ringede jag mormor och bad om receptet till hennes apelsinbiskvier och det var lite pilligt att baka dem men kul ändå, och avslutningsvis slängde jag ihop några hederliga chokladbollar bara för att. Efteråt städade jag kylen och hela läggan som nu är skinande ren, följt av lång mysdusch med hemmaspa och sen skypedejt med Sofie i London. Hur i hela friden har jag hunnit allt detta idag är min fråga??


Premiärbakade även med min KitchenAid när jag gjorde apelsinchokladrutorna!! Var ju tvungen att filma min lilla pärla där hon vispade på. Nu väntar sängen så jag är pigg inför fikabesök imorgon. Dröm sött världen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback