Tyyyyyyyyyp hur länge som helst har gått på nolltid. Scary shit det där med tid alltså.

Helgen efter Budapest var det jobbhelg, men veckan efter var det min tur att vara ledig igen. Hade spansk tjejkväll hos mig med tapas, vin och sangria med Rebecca, Maria, Sabina och Sofia. Massa tjejsnack om do's and don'ts och hur normerna är i norrland vs söder då vi hade en Stockholmare bland oss. Utgång på båten där vi mötte några okända och några kända att snacka med och trängdes typ åtta runt ett bord för fyra. 


Jag blev blå i samma veva för det lila började försvinna efter Budapest och jag ville  prova nåt nytt. Dagen efter spanska tapasen vankades grillkväll hos André med massa folk och jag förlorade nog hälften av alla zuccinibitar jag försökte grilla. Trängdes typ 15 personer runt ett alldeles för litet bord, skrev våra namn på en nalle som han har som gästbok och slogs om att spela musik från spotify innan utgång på Guitars där vi drack fläderdrinkar. Och jag har noll bilder utom en selfie på mig själv i mitt nya linne och en bild från Guitars som ser förtaskig ut så den hamnar i soptunnan pronto. 


Gick en dag förbi Pilgatan som hade en marknad och hittade värsta fina vinglashållaren att hänga på en vinflaska. Vinälskaren i mig ville hemskt gärna ha hem den men fasen den får ju inte plats hemma ännu. Tog en löprunda en dag och nu kommer jag snart få en träningskompis för Maria har flyttat närmare stan så vi är ju typ grannar nu och åh det kommer bli så jävla bra, livet blir så mycket bättre när man bor nära varandra. 


Augusti blev september och månadens bästa på jobbet var när jag skulle skriva ut ett kvitto för att se hur mycket dricks vi fått och jag tryckte på fel knapp och fick ut ett kvitto så långt att jag och Mallan kunde runda köket med det. Läste också en rolig jodel som var så himla klockren att den förtjänade en screenshot. 


Tisdagsvin med improwok av kyckling, nudlar och grönsaker med Maria var en bra kväll och vi taggade till några veckor i förväg för konsert som är nu om bara några dagar. Lyssnade på musik och pekade ut alla hjärtkrossarlåtar som får en att dö lite inombords efter att ha lyssnat på Kevlarsjäl som är så sjukt fin. 


Sista helgen i September for jag ut till pappa för att ta det lugnt och njuta av livet som man alltid gör där ute där i friska luften och vackra vyn. Åt trerättersmiddag med godaste hovmästarsåsen faktiskt och pappa grillade gott medan jag lagade hallonsufflé med vaniljglass och hallon som försvann fort. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback