Att sitta på kanten av en badtunna och sjunga Forever Young med höga röster mitt i natten är vackra stunder

Drygt en månad försenad med allt vad som händer i mitt liv. Menmen. Här är några av alla de vackra bilderna från sommarens bästa kräftskiva med skönaste gänget. Utspelade sig 1 augusti i Rebeccas stuga - alltså innan riktiga kräftpremiären så fy skäms lite på oss med slag på fingrarna (fast regler är ju till för att brytas). Jag hade iallafall så himla roligt denna helg att den klassas som en av de bästa helgerna i sommar. 

Johannes och Peter eldade igång badtunnan inför kvällen. Rebecca är bäst och sötast i världen och så slappade jag i den megasköna hängmattan som hade ett tält av nät så man slapp alla mygg. 


Peter och Andreas, bröderna Karlsson. Och jag var livsfarlig där på minifyrhjulingen - jätterolig leksak kan jag lova. Skjutsade Rebecca över typ en åker och förbi grannarna för att kolla på getter. Såg inga getter. 


Gick upp på balkongen när vi skulle skjuta luftgevär för alltså varför skjuta från marken när man kan vara på en balkong?? Satte upp en colaburk på målfästet så vi skulle höra när vi träffade. Totalmejade burken (eller kanske inte fast jo vi var ändå duktiga på att träffa av tycker jag). Rebecca hittade igen massa konstiga hattar och peruker som man fick ta på sig så pojkarna fick nytt långt svart hår (om än inte så vackert och välvårdat). 


Och Peter visade hur man sköt luftgevär på elegantaste sättet på ett ben som en flamingo. Själv körde man på "liggande krypskytt som inte alls är särskillt diskret". Eller särskillt proffsig. 



Tog vattenpaus inne i stugan innan vi satte igång med kubb! Och jag har insett att jag är inte så pjåkig på kubb! Träffade ändå av några stycken så var nöjd med insatsen fastän vi flickor förlorade mot pojkarna.


Efter kubben gick vi in och fixade ihop maten med kräftor, räkor, VB-paj, VB-ost, bröd, skagenröra, räksallad och massa annat gott. Malin var fin i fönstret och jag och skulle vika en näckros av en servett till Marcus men hade glömt helt hur man gjorde men ah det var lugnt för jag var söt ändå. 


Och efter middagen vankades badtunna som lång avslutning på kvällen. Tror vi badade i tre-fyra timmar, varat i het badtunna och iskall å. Så himla mysigt och musiken spelades på hög volym, vi sjöng med, pratade om allt möjligt och kastade varandra i vattnet (eller ja, försökte iallafall för min del). Bästa kräftskivan. Mhm.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback